ترفندی در ویندوز 10: فیلم گرفتن از محیط دسکتاپ
نوشته شده توسط : mj

اگر همایش معرفی ویندوز 10 را دنبال کرده باشید حتما می دانید یکی از ویژگی های جدیدی که مایکروسافت برای کاربران این سیستم عامل و به خصوص دوست داران بازی ارائه کرده، امکان فیلم برداری از محیط بازی و به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های مربوط است.

سیستم عامل جدید مایکروسافت کم کم جای خود را بین کاربران باز می کند و به تدریج افراد بیشتری ویندوز 10 را به عنوان سیستم عامل اصلی خود انتخاب می کنند. طبق آخرین گزارش هایی که از طرف مایکروسافت منتشر شده، در حال حاضر بیش از 110 میلیون نفر در سرتاسر جهان به ویندوز 10 مهاجرت کرده اند و این روند همچنان سیر صعودی دارد. درس هایی که مایکروسافت از ویندوز 8 و بروزرسانی اجباری آن یعنی ویندوز 8.1 گرفت باعث شد آنها تمام تلاش خود را برای کم نقص ارائه دادن نسل بعدی سیستم عامل های خود به کار بگیرند و با نظرخواهی از کاربران سعی کنند امکانات هر چه بیشتری را در ویندوز 10 بگنجانند.

 

حتما تا به حال به وسیله مقالات و آموزش هایی که منتشر شده با برخی از ویژگی های جدید و ارتقا یافته ویندوز 10 آشنا هستید. در ادامه با ما همراه باشید تا یکی دیگر از این ویژگی های ساده و بسیار کاربردی را با هم مرور کنیم.

 

برای مثال به کمک این ویژگی که در برنامه xbox وجود دارد می توانید زمانی که در حال بازی کردن FIFA 16 هستید و یک گل زیبا به ثمر می رسانید از آن فیلم گرفته و برای دوستانتان در شبکه xbox ارسال کنید. اما نکته جالب آنجاست که مایکروسافت این قابلیت را با زبان بی زبانی در محیط دسکتاپ هم قرار داده است.

 

روش کار بسیار ساده است. کافی است زمانی که در محیط دسکتاپ (یا هر برنامه دیگری) هستید کلید های Windows Key+G را همزمان فشار دهید. پس از چند لحظه پیامی روی صفحه نمایش داده می شود که از شما می پرسد آیا مطمئن هستید الان در محیط یک بازی هستید؟ در واقع نیازی به تحلیل فلسفی نیست و می توانید خیلی راحت گزینه Yes را انتخاب کنید (به هر حال اگر محدودیتی وجود داشت مایکروسافت می توانست به راحتی آن را در محیط دسکتاپ غیر فعال کند). حالا با فشردن مجدد همان دو کلید پنجره کوچکی نمایش داده می شود که می توانید با کلیک کردن روی علامت دایره (مورد دوم از سمت راست) شروع به فیلم برداری از محیط برنامه ای که در آن هستید کنید.

 

برای دسترسی به فیلم های گرفته شده هم می توانید به بخش Game DVR در خود برنامه xbox مراجعه کرده یا در پوشه مربوط به اکانت خودتان (از درایو C یا از my documents می توانید به آن دسترسی داشته باشید) مسیر Video >> Captures را پیدا کنید. لازم به گفتن نیست که با استفاده از Game DVR در برنامه xbox می توانید فیلم های گرفته شده را ویرایش کنید و دستی به سر و روی آنها بکشید.
م

هنگامی که شما یک حافظه فلش، سی‌دی، دی‌وی‌دی یا حتی دیسک بلو ری را داخل درایو مورد نظر قرار داده یا به رایانه خود وصل می‌کنید، قابلیت اجرای خودکار یا همان Autoplay در ویندوز فعال شده و باتوجه به محتوای موجود در دیسک یا دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز، عملکرد خاصی را به اجرا درمی‌آورد. به‌عنوان مثال چنانچه دیسک شما از نوع فیلم دی‌وی‌دی باشد، برنامه پخش ویدئوی پیش‌فرض اجرا و فایل ویدئویی پخش می‌شود.

 

همچنین در صورتی‌که برنامه‌ای روی دیسک شما ذخیره شده باشد، پیشنهادی برای اجرای آن برنامه به شما ارائه می‌شود و در شرایط دیگر نیز ممکن است مواردی مثل باز کردن محتوای ذخیره شده در دیسک نمایش پیشنهاد شود. گاهی ممکن است این پیشنهادها برای کاربران آزاردهنده باشد. برای مثال ممکن است شما نخواهید فیلم ویدئویی به‌صورت خودکار و در برنامه پیش‌فرض ویندوز پخش شود و قصد داشته باشید از طریق برنامه دلخواهتان آن را پخش کنید.

 

همچنین ممکن است با کلیک اشتباهی روی فایل اجرایی پیشنهاد شده، برنامه‌ای را اجرا کنید که به رایانه شما آسیب برساند.

 

برای جلوگیری از بروز این مشکلات و غیرفعال کردن قابلیت Autoplay در ویندوز 10 می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

1ـ روی منوی استارت کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

 

2ـ به بخش Devices مراجعه کرده و از سمت چپ، روی گزینه Autoplay کلیک کنید.

 

3ـ در بخش Autoplay کلیدی برای تعیین وضعیت این قابلیت در اختیار شما قرار می‌گیرد. با تغییر وضعیت به حالت Off می‌توانید نسبت به غیرفعال کردن این قابلیت اقدام کنید.

 

توجه: پس از غیرفعال‌سازی این قابلیت در صورتی‌که بخواهید پنجره اجرای خودکار برای شما نمایش داده شود، کافی است روی درایو یا رسانه ذخیره‌ساز مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه‌ Open Autoplay را انتخاب کنید

هنگامی که پنجره This PC یا به اصطلاح "My Computer" را در ویندوز ۱۰ باز می کنید، به غیر از فهرست درایور های هارد دیسک و دیسک نوری یکسری پوشه های دیگر به عنوان مجموعه Library که شامل پوشه های Desktop , Documents , Downloads و … هستند نیز مشاهده می کنید.

 

وجود این پوشه ها می توانید دسترسی شما را به مکان های مورد نظر آسان کند، اما اگر فکر می کنید که وجود پوشه های مجموعه Library جز شلوغ کردن محیط This PC کاربرد دیگری ندارند، برای حذف این پوشه ها در ادامه با ترفندها همراه باشید.

 

برای حذف پوشه های مجموعه Library از محیط This PC، روش های متعددی وجود دارد که راحت ترین این روش ها استفاده از یک ابزار کم حجم به اسم This PC Tweaker می باشد.

 

برنامه This PC Tweaker این امکان را به شما می دهد که تنها با چند کلیک ساده پوشه های مذکور را حذف کنید. همچنین با استفاده از همین برنامه می توانید دیگر پوشه های کامپیوتر خود را اضافه کرده و یا تنظیمات را به حالت اولیه بازگردانی کنید.

 

برای شروع کار، ابتدا This PC Tweaker را دانلود کنید.
سپس فایل دریافت شده را از حالت فشرده خارج کرده و بسته به نوع ویندوز خود برنامه This PC Tweaker را اجرا کنید.

 

اکنون در برنامه، پوشه های مجموعه Library را انتخاب کرده و برای.حذف بر روی گزینه Remove Selected کلیک کنید.

 

ترفندهای ویندوز 10, آموزش کامپیوتر

ترفندهای ویندوز 10

 

با انجام عمل بالا، پوشه های مورد نظر حذف خواهند شد و محیط This PC شما به صورت زیر نمایش داده می شود.

 

ترفندهای ویندوز 10, آموزش کامپیوتر

 

نکات برنامه This PC Tweaker:
۱- برای بازگردانی تنظیمات به حالت اولیه.گزینه Restore Defaults را انتخاب کنید.

 

۲- برای افزودن پوشه های دیگر به محیط This PC از گزینه Add Custom Folder استفاده کنید.
منبع:tarfandha.net

هنگامی که شما ویندوز خود را Hibernate می‌کنید، تنظیمات و برنامه‌های در حال اجرا در همان وضعیت، ذخیره شده و سیستم خاموش می‌شود.
Hibernate، یک سبک خاموش کردن کامپیوتر است که راحتی و سرعت را برای شما به ارمغان می‌آورد. هنگامی که شما ویندوز خود را Hibernate می‌کنید، تنظیمات و برنامه‌های در حال اجرا در همان وضعیت، ذخیره شده و سیستم خاموش می‌شود. سپس وقتی دوباره سیستم را روشن کنید، ویندوز با همان برنامه‌های در حال اجرا و همان وضعیت قبل از خاموشی، بالا می‌آید. از همین رو به این کار، خواب زمستانی (Hibernate) می‌گویند.

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از این قابلیت ویندوز زیاد استفاده می‌کنید و دیر به دیر کامپیوتر را Shut Down می‌کنید شاید دوست داشته باشید تا این کار را سریع‌تر انجام دهید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی برای زودتر Hibernate کردن کامپیوتر از طریق راه‌های میان‌بر بپردازیم.

 

ساخت یک میان‌بر برای Hibernate

 

قبل از هرچیز ابتدا باید مطمئن شوید که ویژگی Hibernate در ویندوز شما فعال است. برای فعال‌سازی Hibernate:
در ویندوز XP، از منوی Start به Control Panel و سپس Power Options بروید. در تب Hibernate تیک گزینه Enable Hibernation را بزنید.

 

در ویندوز ویستا و 7، ابتدا در منوی Start عبارت CMD را وارد کنید و Enter بزنید. در پنجره Command Prompt دستور powercfg /hibernate on را وارد نمایید.

برای ساخت یک فایل میان‌بر برای Hibernate کردن ویندوز، دو روش وجود دارد:


روش اول:
ابتدا برنامه Notepad ویندوز را باز کنید.
سپس کدهای زیر را Copy کرده و در محیط Paste،Notepad نمایید:

@echo off
color c
echo System will Hibernate after 10 Seconds
echo www.Tarfandestan.com
set /a counter=10000
:1
set /a counter=%counter% -1
if %counter% ==0 (%windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState ) else (goto 1)

 

سپس از منوی File بر روی Save as کلیک کرده و فایل را با نام دلخواه و پسوند bat ذخیره نمایید. به عنوان مثال نام آن را Hibernate.bat قرار دهید.
ترجیحاً این فایل را در محیط دسکتاپ ذخیره نمایید تا دسترسی به آن آسان‌تر باشد.

 

اکنون در صورتی که بر روی این فایل ساخته شده دوبار کلیک کنید، خواهید دید که پنجره‌ای سیاه رنگ نمایان خواهد شد و ویندوز پس از گذشت 10 ثانیه به طور خودکار Hibernate خواهد شد. این 10 ثانیه بدین منظور تنظیم شده است که در صورتی که از این کار پشیمان شدید امکان بستن پنجره و انصراف از عمل Hibernate را داشته باشید. در صورتی که دوست دارید این 10 ثانیه را به کمتر یا بیش‌تر تغییر دهید کافی است عدد 10000 را که برحسب میلی‌ثانیه است به عدد دلخواه خود تغییر دهید (10 ثانیه برابر با 10000 میلی‌ثانیه است).

 

روش دوم:
در فضای خالی محیط دسکتاپ و یا هر پوشه دیگری،‌ راست‌کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده، این دستور را وارد نموده و بر روی دکمه Next کلیک کنید:

 

متأسفانه، بسیاری از صاحبان فروشگاههای اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین، وبسایت خویش را همانند سازی میکنند. به این ترتیب که پیش درآمد با استفاده از نیروهای کارآزموده طراحی سایت شروع به طراحی فروشگاه اینترنتی خویش کرده و پس متعلق به به دنبال نیروی کارآزموده برای سئو می گردند الی سایت آنها را بر پایه الگوریتم های گوگل بهینه کند و رتبه هایشان در گوگل بالا بیاید. این کار بسیار تباه است. تصور کنید منظور طبخ یک کیک را دارید که بهترین مواد لازم برای تهیه آن را نیز در اختیار دارید. موعد قراردادن یا کیک، در تو فر متوجه می شوید که به آن تخم مرغ اضافه نکرده اید. در اینجا چه باید بکنید؟ یا باید آن را بدون تخم مرغ بپزید که امکان پذیر نیست، یا باید مجددا زمان و خرج صرف کنید و یک کیک دیگر بپزید. طراحی وب سایت نیز همینطور است. اهمیت سئو در طراحی سایت باید از آغاز دیده شود الی منجر به فرآوری هزینه های اضافه، زمان تلف شده و یا حتی شکست در پروژه نشود. اگر هدف شما به حداکثر رساندن فروش و درآمد خود از تارنما می باشد باید از ابتدا اهمیت سئو را فهم کرده باشید. اما اشتباه سایر در باره سئو این است که صاحبان فروشگاه اینترنتی وقتی از نتیجه سئو سایت خود رضایت کسب می کنند، آن را خلاص می کنند. شما باید به طور مداوم از آنچه در حال حاضر دارید (رتبه بندی، ترافیک، فروش، مشتریان، نرخ تبدیل، همه چیز) دفاع کنید و با رقبای خود به چشم وهمچشمی بپردازید. رتبه سایت شما در گوگل برای دائم ماندگار نخواهد بود و گوگل شما را به هیچگونه برای همش پشتیبانی نمی کند!

بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی انگار می کنند که با قراردادن صدها یا حتی هزاران فرآورده در وب سایت بازرگانی الکترونیکی خود، ترافیک موتور جستجو شروع به جنبش می کنند و یا یک سری فعالیت های به اصطلاح فریب دهنده گوگل می تواند سئوی سایتشان را درمان ببخشد. ولی در حقیقت این جستار از واقعیت فاصله دارد. گوگل به طور همیشگی با تغییر در الگوریتم های خویش به تعقیب سایت هایی می گردد که حائز کیفیت فوقانی باشند و کاربرپسند باشند. قصد شرکت وب 24 نیز در این است که علاوه بر بهینه کردن تارنما بر اساس الگوریتم های گوگل، کسب و کار مورد عقیده را تحلیل کرده و به بیچارگی مخاطبین پی ببرد. این موضوع در سئو سایت ها زیاد موثر خواهد بود. این روش شغل به سئو کلاه سفید معروف است.

در واقعیت بهینه سازی وب سایت های فروشگاهی افزایش رنک سایت میموس زیاد دشوار تر و تخصصی تر از سایت هایی با چند صفحه طراحی شده و یا تارنگار هاست. با داشتن شمار زیاد صفحات محصول به طور همیشگی در سایت و بیرون از سایت، مشکلات زیادی بوجود می آید که مایه می شود SEO برای وب سایت های بازرگانی الکترونیک زیاد دشوار باشد. در سئوی سایت های فروشگاهی بیشترین تمرکز بر روی محتوا، لینک ها و برچسب هاست و برنامه ریزی استراتژیک برای بدست آوردن بیننده منظور که به دنبال خرید محصولات فروشگاه است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که در دسته محتوای سئوی سایت فروشگاهی تاثیرگذار است:

کلمات کلیدی مناسب پیدا کنید: مهم ترین دسته برای سئو کردن وب سایت، جستجوی واژه ها کلیدی پسندیده برای کسب و کارتان است. اول از همه باید این جستار را بدانید که در راستای تکاپو شما، کاربران با جست و جوی چه عباراتی به تعقیب محصولات شما هستند.

برای محصولات خویش توصیف محصول داشته باشید: این اشتباه به طور معمول در فروشگاه های اینترنتی البسه رویداد می افتد. متاسفانه فقدان توصیف کامل فرآورده در صفحه محصولات، بخت پیمان گرفتن آن محصول در صفحه نخست گوگل را تقریبا به صفر می رساند. شدنی است فکر کنید یک عکس برای محصولی همانند یک مانتو گویای مطلب خواهد بود و بیچارگی به توضیحات ندارد. اما واقعیت این است که موتور جستجوهای گوگل نمی توانند عکس را بخوانند. پس حتما برای محصولات خود توضیحات داشته باشید. بدیهی است که محتوای منحصر به فردی که برای توصیف محصول ارسال می کنید، دائم برای تلاش های SEO شما بهتر خواهد بود.موارد پایین را برای توصیف محصولات خویش رعایت کنید:

فقط محتوای توصیفی با کیفیت ارسال کنید تا مشتریان امکان تصمیم گیری درست در خرید را داشته باشند.
محتوای دیگر وب سایت ها را کپی نکنید. موتورهای جستجو شما را برای انجام این شغل جریمه خواهند کرد.
استفاده بسیار از بعضی از عبارات کلیدی در صفحات شدنی است زیان آور باشد.
در توصیف محصولات از توضیحات سازندگان محصول کاربرد نکنید: نکته این است که این توصیف ها به بسیاری از فروشگاه های آنلاین پخش می شود و بسیاری از آنها از یک درونمایه استفاده می کنند. این موضوع مایه می شود محتوای کپی شده داشته باشید که از نظر الگوریتم های گوگل غیر پذیرفتنی است.
4.نظرات مشتریان را در محصولات قرار دهید: حدود 70 درصد از مشتریان قبل از خرید فرآورده به تعقیب بررسی اغلب کالای موردنظر خویش در فضای اینترنتی هستند. این بدان معنی است که اگر در سایت خود بررسی محصولات را نداشته باشید بسیاری از مشتری ها را از دست خواهید داد. سایت آمازون که یکی از معروف ترین سایت های جهانی محسوب می شود، نه فقط به کاربران دستور خرید می دهد بلکه آنها را قادر ساخته است الی بتوانند تجربیات و علایق خویش را در پسندیدن دیگر کاربران هم قرار دهند. نظرات مشتریان در ارتباط با محصولات اثرات مثبتی برای سایت شما خواهد داشت. همانطور که میدانید تولید محتوا برای هر محصول پیشه کاستی خواهد بود واز طرف دیگر، پیشتر اشاره کردیم که فرآوری محتوا برای هر محصول به طور جداگانه برای سئوی سایت فروشگاهی ضروری خواهد بود. گرد از مزایایی که ثبت نظرات مشتریان دارد این است که محتوای صفحات محصول شما را اختصاصی می کند و جالب تر اینکه این کار به چهره مجانی انجام می شود. نظرات مشتریان مایه می شود تا صفحه مورد عقیده شما بدون اینکه مطلب جدیدی به ان اضافه کنید مدام بروز رسانی شود و موتورهای جستجو به صفحات شما راز بزنند.

%windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

 

نامی برای Shortcut خود انتخاب کنید (به عنوان مثال Hibernate) و بر روی دکمه Finish کلیک کنید.
با دوبار کلیک کردن بر روی این Shortcut ساخته شده، ویندوز بلافاصله Hibernate می‌گردد.

 

کاربردهای دیگر:
یکی از کاربردهای این میان‌بر، توانایی Hibernate کردن کامپیوتر در زمان تعیین شده توسط شماست. برای این کار کافی است از برنامه Task Scheduler ویندوز استفاده کنید. برای دسترسی به Task Scheduler در ویندوز XP از Control Panel به Task Scheduler بروید و در ویندوز ویستا و 7، در منوی Start عبارت Task Scheduler را وارد کنید و Enter بزنید.

 

کاربرد بعدی آن مرتبط با نرم‌افزارهای مدیریت دانلود مثل Internet Download Manager می‌باشد. اگر شما به دانلود شبانه علاقه‌مندید پس حتماً با بخش Scheduler در برنامه IDM آشنایی دارید. در این قسمت کاربر برای برنامه تعریف می‌کند که دانلودها از چه ساعتی تا چه ساعتی انجام شوند و بعد از اتمام دانلود ها چه اتفاقی بیفتد (از جمله خاموش کردن کامپیوتر). شما می‌توانید با معرفی کردن فایل میان‌بر به IDM، دستور بدهید که بعد از اتمام دانلودها، کامپیوتر Hibernate شود. برای این کار کافی است که در پنجره Scheduler، در قسمت Open the following file when done فایل میان‌بری که ساخته‌اید را معرفی کنید و تنظیمات زمان‌بندی را اعمال نمایید.

حالت مطالعه (Reading Mode) جزو امکاناتی است که در بسیاری از مرورگرها وجود دارد و خوشبختانه مرورگر جدید مایکروسافت یعنی اج نیز از این قابلیت بی‌بهره نمانده است.
با فعال‌سازی حالت مطالعه در مرورگر اج، همه بنرهای تبلیغاتی و لینک‌ها به دیگر مقالات و صفحات وب غیرفعال شده و محتوای صفحه به‌شکلی کاملا تمیز و مرتب برای شما به‌نمایش در می‌آید.

 

برای استفاده از این قابلیت می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:
1ـ فعال‌سازی بسیار ساده است. از میان آیکون‌های اصلی مرورگر که از بالا ـ سمت راست صفحه قابل مشاهده است ‌باید روی آیکونی که به شکل یک کتاب باز شده کلیک کنید. (چنانچه این آیکون به‌صورت خاکستری و غیرفعال باشد به این معناست که این قابلیت در صفحه وب مورد نظر قابل استفاده نیست)

 

2 ـ شما می‌توانید به‌جای استفاده از روش ذکر شده، کلیدهای Ctrl + Shift +R را به‌طور همزمان فشار دهید تا حالت مطالعه فعال شود. با فعال شدن این حالت آیکون آن به رنگ آبی تغییر وضعیت می‌دهد.

 

تغییر اندازه قلم و رنگ زمینه: می‌توانید اندازه قلم، رنگ زمینه و رنگ قلم نمایش متون را نیز تغییر دهید. برای انجام این کار کافی است روی آیکون منوی اصلی که به شکل سه نقطه از بالا سمت راست قابل مشاهده است، کلیک کنید.

 

در ادامه روی Settings کلیک کرده و صفحه را به پایین اسکرول کنید تا بخش Reading را مشاهده کنید. با ورود به این بخش دو گزینه با عنوان‌های Reading view style و Reading view font size در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
گزینه اول برای تغییر رنگ زمینه و رنگ قلم نمایش متن و گزینه دوم برای تغییر در اندازه قلم به‌کار می‌رود.

در سیستم‌‌عامل ویندوز به هر بخش که سرک بکشید و هر برنامه‌ را اجرا کنید، با پنجره‌ها سر و کار دارید. پنجره‌های بزرگ، کوچک، تمام صفحه که زیر، رو یا کنار یکدیگر قرار گرفته و هر یک دسترسی به بخش‌ها و امکانات خاصی را برای شما فراهم می‌کند.

با توجه به اهمیت پنجره‌ها در ویندوز، مدیریت کامل روی آنها و شخصی‌سازی برخی امکانات مورد نیاز در این پنجره‌ها نه‌تنها افزایش سرعت کار با رایانه را برای شما به همراه خواهد داشت.
بلکه میزان بهره‌وری نیز افزایش یافته و می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، کارهای بیشتری را انجام دهید.در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از بهترین برنامه‌ها برای مدیریت روی پنجره‌های ویندوزی آشنا کنیم.

 

این برنامه مجموعه‌ای از 50 ابزار مختلف و کاربردی را در خود جای داده که هر یک به تنهایی می‌تواند یکی از مشکلات دیرینه شما را در ویندوز رفع کند.

 

مدیری همه فن‌حریف
نرم‌افزار Actual Window Manager یکی از بهترین گزینه‌ها برای سازماندهی دسکتاپ و پنجره‌های ویندوزی به‌شمار می‌رود.
این نرم‌افزار مانند یک دستیار پس از مدتی که در خدمت شما باشد، می‌تواند کارهای مورد نظر را به‌صورت خودکار برای شما انجام دهد.

 

برای مثال پنجره‌ برنامه‌های خاص شما را در اندازه و جایگاه همیشگی قرار می‌دهد، پنجره‌های مهم را روی دیگر پنجره‌ها قرار می‌دهد.
به‌طور خودکار پنجره‌های غیرفعال را برای شما کمینه کرده، آنها را به حالت نیمه‌پنهان درآورده یا حتی آنها را می‌بندد. همچنین این نرم‌افزار امکانات زیاد دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

تقسیم‌بندی دسکتاپ
یکی از امکانات جالبی که به وسیله این برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد، قابلیت تقسیم‌بندی دسکتاپ به محدوده‌های دلخواه در تعداد نامحدود است.
شما می‌توانید فضای دسکتاپ را به دو، چهار، هشت و حتی ده‌ها محدوده‌ با اندازه‌های مشخص تقسیم کنید و هر پنجره‌ را در هر یک از محدوده‌های دلخواه قرار دهید.

برای قرار دادن پنجره‌ها در هر محدوده، نشانگر ماوس خود را روی نوار عنوان پنجره قرار داده و کلیک چپ ماوس را نگه‌دارید.
در این حالت محدوده‌هایی که از پیش مشخص کرده‌اید فعال شده و با کشیدن پنجره در هر محدوده می‌توانید آن را در آن محدوده قرار دهید.
شما قادر خواهید بود عملیات تقسیم‌بندی در حالت‌های مختلف را نیز انجام داده و در هر زمان هر الگوی تقسیم‌بندی را که تمایل داشتید، فعال کنید.

 

پوشه‌های ضروری
هنگامی که قصد دارید فایلی را باز یا فایل جدیدی را ذخیره کنید، پنجره‌ای برای مشخص کردن مسیر فایل جدید یا محل ذخیره‌سازی برای شما نمایش داده می‌شود.
گاهی نمایش مداوم این پنجره و انتخاب مسیر دلخواه از آن کمی دشوار است؛ زیرا ممکن است بخواهید صد فایل جدید را ذخیره کنید و برای ذخیره‌سازی در هر مرحله باید مسیر را به دلخواه خود تغییر دهید.

 

این نرم‌افزار با افزودن دو کلید میانبر با نام‌های Recent Folders وFavorite Folders به نوار عنوان پنجره‌های ویندوزی شما، این امکان را به شما می‌دهد تا با یک کلیک به مسیرهای اخیر و پوشه‌های دلخواه خود مراجعه کنید.
به‌این ترتیب به‌راحتی می‌توانید پوشه‌های دلخواه خود را در فهرست مورد نظر قرار داده و هنگام نمایش پنجره انتخاب مسیر، پوشه مورد نظر را از این فهرست انتخاب کنید.

 

تنظیمات اختصاصی
هریک از پنجره‌های ویندوزی شما می‌تواند خصوصیات منحصر‌ به‌فردی برای خود داشته باشد. به‌عنوان مثال چنانچه همیشه دوست دارید پنجره My Computer در اندازه و موقعیت مشخصی روی دسکتاپ شما نمایش داده شود.

کافی است یک‌ بار این خصوصیات را در Actual Window Manager تعریف کنید تا برای همیشه این قابلیت در اختیار شما قرار گیرد.
نحوه کمینه شدن، تغییر به حالت نیمه‌پنهان، جمع شدن رو به بالا و... نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توانید برای هر پنجره تعریف کنید.

 

کلیدهای بیشتر در نوار عنوان
گزینه‌های بستن، کمینه و بزرگنمایی/کوچک‌نمایی از جمله کلیدهایی است که برای مدیریت هر پنجره در ویندوز در اختیار شما قرار می‌گیرد.
این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر این سه کلید همیشگی، از کلیدهای بیشتری همچون کمینه در نوار وظیفه، نمایش روی همه، جمع کردن، تغییر اندازه، نیمه پنهان‌سازی و... نیز بهره‌مند شوید.
همچنین می‌توانید با کلیک راست روی نوار عنوان هر پنجره، گزینه‌های متعدد زیادی را برای مدیریت پنجره مورد نظر در اختیار بگیرید.

 

دسکتاپ‌های مجازی
هر قدر هم بتوانید یک دسکتاپ را به محدوده‌های مشخص تقسیم‌ کنید، با تعدد پنجره‌های فعال روی صفحه، فضای دسکتاپ شما اشغال شده و نیازمند فضای بیشتر برای باز کردن پنجره‌های جدیدتر خواهید بود.
قابلیت ایجاد دسکتاپ‌های مجازی نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که برای رفع این مشکل از سوی این برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

شما می‌توانید به هر تعداد که تمایل داشته باشید دسکتاپ‌های رایانه خود را گسترش داده و هر دسکتاپ را نیز به‌طور کاملا مستقل تقسیم‌بندی و مدیریت کنید.
همچنین این قابلیت در رایانه‌های مجهز به چند نمایشگر نیز به‌خوبی قابل استفاده بوده و می‌توانید یک دسکتاپ را به تمام نمایشگرها تعمیم داده یا به هر نمایشگر یک دسکتاپ مجازی اختصاص دهید.

 

این نرم‌افزار با قابلیت اجرا در همه نسخه‌های 32 و 64 بیت ویندوز 2000 تا ویندوز 10 از لینک زیر قابل دانلود است:

 





:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: